Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Winner Horse - 8 maj 2008 22:43



Det roligaste som finns, i alla fall bland det roligaste som finns är språkförvecklingar. När jag var nästan 20 år for jag ut i vida världen, landade på en ö i Atlanten där jag faktiskt bodde i nästan två år. Jag fick ett jobb och obetalbar erfarenhet om livet.

Första bostaden var en sunkig nedervåning mitt emot en bananplantage. På övervåningen bodde min landlord med familj. Han var stor och svartmuskig. En ganska skräckinjagande man.


En kväll satt jag i mitt lilla kök, och får plötsligt syn på en brun insekt med vingar som rasslande kryper över det kakelbeklädda golvet. Jag ålar efter och fångar den lille rackaren genom att sätta ett glas över tingesten. Studerar den ett tag men vill inte gå och lägga mig riktigt. Försöker. Kan inte sova. Ringer i snabbtelefonen, den muskige mannen svarar på övervåningen:


Bondia.

Ehhh bondia guten abend or fa van, well you see I have caught an animal down here. I have problems sleeping,can you come down please?


Han la på innan jag pratat klart och inom loppet av tre sekunder knackar han på min lilla dörr. Jag öppnar. Där ute står han med full krigsmundering, hjälp han ÄR farlig på riktigt hinner jag tänka när jag tittar på hans pistol och hans blanka machete.

Where is the animal? dundrar mannen.

Eh here säger jag och pekar mot glaset.

Han tittar ömsom på mig och ömsom på glaset och brister därefter ut i ett skratt som får fönsterrutorna att skallra.

This my lady is an insect, not an animal!

An animal has a tail and four legs, this is a cockaracka ( kackerlacka)!

Jahapp sorry sa jag.


Sen sprayade han ett slags radar i hela mitt hem, och sa Watch this, jag lovar, det kryllade av dem!


Av Winner Horse - 8 maj 2008 13:52



Hittade det här roliga testet på Myntas blogg!

Av Winner Horse - 8 maj 2008 11:19



Argh! Sicken morgon. Ingen ork är lika med inget tålamod. den lilla hann bli arg för att hon inte får risifrutti med sig till simskolan idag. Fram med lappen, det står med fet stil; barnen ska ha med sig dryck och frukt.


Så då blev det föräldrarnas fel. Mitt barn, mitt stackars barn blir lidande och supersugen på en risifrutti bara för att hennes mamma följer en klar och tydlig instruktion på en lapp. Hur kan frukt och dryck bli risifrutti? Grrrrrr, detta lyder under: mitt barn är lite annorlunda än precis alla andra barn i hela världen, han eller hon får något alldeles extra trots att alla andra inte får det. Dubbel grrrrr.

Jag ger mig den på att någon läser lappen som att det är helt okej att ta med sig pannkakor, smågodis och ballerinakex också! Säkert finns det dom som hinner klappa hönan, ta fram ett ägg eller två, göra pannkakor och skicka med sitt alldeles förträffligt speciella barn på morgonen. Säkert har den mamman ett förkläde som hon sytt själv och gnolar lite grann.

Det mumlade jag rakt in i kylskåpet i morse.

Ja det vill jag gärna ha! sa den lilla förväntansfull.


Vi rasslade in på Statoil, där hon fick en drickyoghurt, det är väl i alla fall närmare frukt och dryck än vad risifrutti är- försök dricka den du! Och var fan är frukten, den innehåller bara bär, ha ha ha!

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards