Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Winner Horse - 21 maj 2008 15:16



Pratade med storebror igårkväll, när han ska gå hem från en kompis. Jag vill att han ska plocka upp sin syster yster på vägen, så att hon kommer hem i rätt tid. Han kanske kan påverka henne till att sova lite mer. För det är han bäst på. Han är hos en kompis som har givit oss en gästsäng, vi har dock inte hämtat den ännu. Gästsängar får vi aldrig nog av!

Jag: Men vadbra, tar du en sväng och plockar upp din syster på vägen, kom inte hem för sent bara!

OK!

Han hämtade sin syster och dom kom hem i tid.

Morognen efter sa han: Du jag tog inte med mig sängen igår kväll ,den kan väl du hämta?

Men, jag bad dig ju aldrig ta med dig sängen igår? !

Jag ser nog ut som ett frågetecken.

Jo, du sa ta med dig sängen och hämta din syster!

Svängen blev sängen, ha ha ha.


Vilken syn, där kommer brorsan fram till ungdomsgänget som står och hänger, kanske skulle de ha vecklat ut den med madrass och allt och aldrig kommit hem.

Men framför allt; varför sa han OK? Och vad tror han att jag tänkte när jag bad honom (i hans öron) att kånka en stor tältsäng genom halva stan?


Sånt himla kul missförstånd. Jag har tänkt på hur det kunde ha sett ut hela dan, och jag skulle betala för att få veta vad han egentligen tänkte om sin mamma när hon kräver av honom att han ska släpa inte bara på sin vilda syster utan även på en säng mitt i natten.

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards