Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Om recept

Av Winner Horse - 2 december 2008 12:56

tack alla goa läsare för era fina kommentarer! Nu kommer ett litet förtydligande. Jag följer inte recept när det gäller mat, ej heller när det kommer till beskrivningar av handarbete ( på den tiden det begav sig) däremot följer jag sklaviskt alla bakrecept. Utom mitt matbröd. Det blir lite man tager vad man haver.


För att ta ett exempel.

Jag skulle koka knäck så här års för lääänge sen. Det puttrade och kokade och jag hade i allt som det stod, men det ville sig liksom inte, knäcken som skulle smetas ut på en bricka fastnade - satt behårt fast. Min son och jag försökte hacka med alla möjliga tillhyggen, men det gick inte. Vi fick slänga allt - och ja brickan med!

Nästa år tänkte jag att nu ska jag bli en bättre knäckmamma, med den påföljd att de små knäckformarna radades upp ( glöm brickan, den hade jag ju slängt). Se det gick inte alls!


Min son, som gillar knäck föreslog att vi kanske kunde dricka årets knäck, för det var liksom inget fel på smaken!

 
 
Ingen bild

odräglig tant

2 december 2008 17:07

Om recept: Jag följer också recepten slaviskt när det gäller bakning undantaget matbröd
Om stickbeskrivning: Följer beskrivningen slaviskt, tappar bort mig och försöker följa beskrivningen slaviskt ändå. Resultatet blir katastrof. Det enda jag stickat klart i hella mitt liv är några mössor och en babytröja. Kastat halvfärdiga tröjor och garnnystan fulla med pälsängrar för åtskilliga tusenlappar.
Om tid:
Kommer alltid försent eller på sekunden. Inga marginaler här inte. Samtidigt blir jag oerhört irriterad när jag själv får vänta.

 
synne

synne

2 december 2008 18:54

Jag kan inte sluta skratta....
Tycker jag ser din son stå vid diskbänken och hälla i sig knäcken. Så kommer en annan syn. Hur ni bankar lös med alt som finns hemma på den stackars brickan med den hårda knäcken, samtidigt som Povel Ramel sjunger i mitt huvud....
Far, jag kan inte få upp min kokosnöt...
Fast här är ordet knäck.....
Du är en härlig människa vännen.
Glad jag fann dig :D
Kramen från ett snöigt naboland.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

winnerhorse svarar

2 december 2008 22:45

odrägliga tanten: jag förstår dig, man hinner glömma. därför kan tröjor och raggsockor bli otroligt långa eller korta med för den delen.
Synne: Jag säger detsamma - det är så kul att ha mötts så här i cybervärlden! Att man kan lära känna varandra lite grann på detta bloggvis är inte bara fascinerande, det är dessutom otroligt stimulerande.

 
Carina

Carina

5 december 2008 15:58

Haha, jag ser att vi har bloggat "knäck" båda två. Själv skulle jag aldrig ens våga testa. Jag vet hur det gick när jag skulle avlusa barnen och mikrovågsugnen började brinna och jag hamnade på akuten med cortison och syrgas. Nej, jag är en försiktig general ;-)

http://www.carinadahl.com

 
bakrecept

bakrecept

2 februari 2010 21:51

Kika in min blogg, där finns massor av bakrecept.
Fin blogg du har själv förresten ;-)

http://bakrecepten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Winner Horse - 14 september 2012 11:45

Hej bloggen och dess tappra läsare!   Idag gör jag ett upplägg i dagboksformat. Men jag pratar inte om idag utan om en annan dag. Jag skulle till ett sjukhus för att hämta ut en apparat för att mäta blodtrycket under 24 timmar. Tänkte mig väl e...

Av Winner Horse - 4 september 2012 14:48

Jag måste bara berätta om vår tur till Island. Sedan vi träffades 1989 har vi pratat om Island min käre make och jag. Ibland har vi kikat på resor , men det har fallit på priset. Men detta får väl gå under devisen Plötsligt händer det, nämligen ...

Av Winner Horse - 3 september 2012 15:25

Efter en lång bortavaro är jag nu närvarande. Känns bra.   Byte av jobb. Insikt om att jag faktiskt är en trygghetstörstande människa, ett vanedjur, tillika mer som lille skutt än Tiger. Sen har jag sysslat med att acceptera Lille Skutt i mig. ...

Av Winner Horse - 7 maj 2012 21:21

Härförleden var jag på möte. Fyra personer från ett företag hade bjudit in mig för att förklara en undersökning. Det flöt på fint. Fyra kvinnor och en man. Men efter en timme kände jag mig vred. Efter ytterligare tio minuter insåg jag att om jag inte...

Av Winner Horse - 16 april 2012 15:01

Detta är en alldeles sann histora. Plats och människor är avidentifierade med hänsyn till deras integritet och självaktning.   En kvinna ska ha lönesamtal med chefen. För ett antal år sedan. Chefen är pensionsmässig, sjuklig, auktoritär och snål....

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards