Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Uppdatering rökning

Av Winner Horse - 29 april 2009 21:50

Hej,


det går bra! Jag har vant mig vid att inte röka. jag är dock fortfarande lite ängslig, jag tordes inte dricka öl efter jobbet- det blev en Zingo.

Med rökstoppet har det kommit en massa bieffekter som jag inte var beredd på. Jag är k ä n s l i g.

Nej inte bara irriterad, faktiskt euforiskt glad emellanåt, speedad och igår väldigt ledsen.


Står på gymmet, löpbandet, brukar läsa när bandet saktar ned. Hämtade en hundtidning. Läser om Moltas, börjar gråta, det gick liksom inte att hejda.

Moltas var 12 år, såg så himla go och snäll ut på alla bilder. Kommer ej ihåg rasen ( är ingen hundmänniska alls). Moltas älskade att simma i specialbadet för hundar, med sin lilla gummianka i munnen. Så fick han simma och simma och simma, det var massa fina bilder på honom och hans matte, och när han kom upp ur badet fick han sin spruta. Somnade för gott.


Så, nu var det dags igen, tårarna rinner.

Det är nåt med ankan, med själva gesten, med att han fick bada, men sen är det något mer också som jag inte kan "ta" på riktigt. Det är nog mitt nya jag kanske, det utan cigaretterna. Eller hederlig pms.......


 
 
Syltan

Syltan

30 april 2009 12:19

Det där låter som hederlig pms, men vad vet jag, jag har aldrig sluta röka.
När jag tänker efter, så har jag inte ens börjat... Trevlig Valborg, men gå inte för nära röken vid brasorna, så du trillar dit igen...*tips från coachen* :-)

http://syltan.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

30 april 2009 21:12

Förstår precis att du grät till den berättelsen! Den var ju jättesorglig ju :)

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Malva

1 maj 2009 11:21

Vad duktig du är som försöker sluta röka. Så bra för dig! Själv har jag varit rökfri sedan förra året. Å det är sååå skönt att slippa eländet! Det svåra är inte att sluta röka, utan att ej börja om igen...
Verkligen lycka till och ge aldrig upp!!
Vi höres :o).
Många lyckokramar.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Winner Horse - 14 september 2012 11:45

Hej bloggen och dess tappra läsare!   Idag gör jag ett upplägg i dagboksformat. Men jag pratar inte om idag utan om en annan dag. Jag skulle till ett sjukhus för att hämta ut en apparat för att mäta blodtrycket under 24 timmar. Tänkte mig väl e...

Av Winner Horse - 4 september 2012 14:48

Jag måste bara berätta om vår tur till Island. Sedan vi träffades 1989 har vi pratat om Island min käre make och jag. Ibland har vi kikat på resor , men det har fallit på priset. Men detta får väl gå under devisen Plötsligt händer det, nämligen ...

Av Winner Horse - 3 september 2012 15:25

Efter en lång bortavaro är jag nu närvarande. Känns bra.   Byte av jobb. Insikt om att jag faktiskt är en trygghetstörstande människa, ett vanedjur, tillika mer som lille skutt än Tiger. Sen har jag sysslat med att acceptera Lille Skutt i mig. ...

Av Winner Horse - 7 maj 2012 21:21

Härförleden var jag på möte. Fyra personer från ett företag hade bjudit in mig för att förklara en undersökning. Det flöt på fint. Fyra kvinnor och en man. Men efter en timme kände jag mig vred. Efter ytterligare tio minuter insåg jag att om jag inte...

Av Winner Horse - 16 april 2012 15:01

Detta är en alldeles sann histora. Plats och människor är avidentifierade med hänsyn till deras integritet och självaktning.   En kvinna ska ha lönesamtal med chefen. För ett antal år sedan. Chefen är pensionsmässig, sjuklig, auktoritär och snål....

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards