Alla inlägg den 16 december 2008

Av Winner Horse - 16 december 2008 21:46

Sonen mönstrade. Sonens hörselskada - förlåt mig du allsmäktige huSgud hav förbarmande över en mamma och pappa ( JA VI TRODDE ATT HAN FÅTT EN HÖRSELSKADA) - är som bortblåst.

Han skrek och vi skrek och jag tänkte att dom gör ju så fina och nätta hörapparater nu så det är nog ingen fara. Sonen vill göra lumpen. Ack ja med den hörseln tänkte vi, men låt gå. Mönstrade, blev av med sina vaxproppar i båda öronen, som förmodligen satt ända från första revbenet och upp. Borta! Hörsel som en vanlig pojke!


Flickan, den yngsta poppar och dansar och donar i sitt rum. Hon gillar Lena Ph. Inatt vaknade vi av att det var någon som skrek inne från 8 åringens rum: Mitt namn är Lena och jag tänker inte va tyst!

Sonen studsade upp som skjuten ur en kanon, innan jag ens hann fram. På väg tillbaka till sitt rum säger han: Nä du Lena det hörde vi ju!

Av Winner Horse - 16 december 2008 21:20

Det är liksom inte för att jag inte vill - utan snarare för att jag inte ids hosta upp mig och skicka min fina award vidare - för det krävs en del tankemöda, formuleringar och så. Och det är det jag har ont om just nu.


Det blir ju ett evigt tjatande om att jag är så trööööött jämt. Gnatkärringen Winnerhorse, som om jag är tröttast i hela världen!? Intressant att skriva ett planlöst inlägg, vilket detta är, jag har ingen aning om vartåt det bär, faktiskt intressant och nyttigt, för mig i alla fall, för er kanske det blir zzzzzz- join the club liksom!


Jag vill hämed tillkännage att jag är en upptäckt på spåren. Många gånger uttrycks ordet - kontrollfreak - med en viss bitter ( och i alla fall) negativ underton. Freak, som ett litet missfoster. Fel!

Man är en liten kontrollant då ? Nä, då blir det kostym och ful hatt. Biljetten TACK, usch och walkietalkie och litet självförtroende, nä det går också bort.

Kontrollör - kanske ett nytt ord. Jo du vet jag är lite av en kontrollör och det rimmar på jonglör. För det är vad det handlar om, man har många bollar i luften och för att det ska funka måste man ha lite koll, på alla bollar.

Japp, jag är härmed en kontrollör, tredje gradens.


Av Winner Horse - 16 december 2008 08:10


Det medföljer också en text:

Denna blogg byggs och fylls av NÄRHET - närhet i rum, tid o relationer!
Dessa bloggar är osedvanligt charmerande och söta, och syftet är att finna och att vara vänner. De är inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Vårt hopp är att när banden på dessa utmärkelser är gjorda, kommer ännu fler vänner ha fortplantat sig.Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!!Ge denna utmärkelsen till åtta bloggare, som i sin tur väljer ut åtta bloggare. Kopiera in texten o bilden på deras utmärkelse…”


Charmerande och söt- jag har fått en utmärkelse från min vän Baronessan. TACK TACK!Jag ska skicka den vidare, sen. Och så ska jag baronessan- anta din utmaning, nu funkar ju kameran!

Av Winner Horse - 16 december 2008 08:06

Det är bäst att ni tittar på mina brända mandlar snabbt- snart är de ett minne blott!

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards