Alla inlägg den 9 december 2008

Av Winner Horse - 9 december 2008 23:54

Glad!    40 %Fundersam!    13.3 %Fnissig    40 %Deppig    0 %Neutral    6.7 %

Vad får du för känsla när du är inne på min blogg? Svaren här ovan. Resultatet gör mig glad. De flesta av er blir glada och fnissiga när ni är här hos mig, det var liksom meningen.  

Av Winner Horse - 9 december 2008 22:41

Jag ska erkänna en sak för er - jag brukar tänka mig mitt liv i rubriker. Sant och kanske en smula patetiskt. men det har blivit bättre med åren. Ofta är det hemskheter. Som när jag var yngre, på väg hem: Ung kvinna mystiskt försvunnen misstänks vara bortrövad


Numera är det mera: Medelålders kvinna brände upp huset. Jag skulle ju bara baka bullar.


Eller: Annika 43 berättar om sin mystiska sjukdom- så fort jag sätter mig somnar jag ( Annika heter egentligen något annat).


Och för stunden: Bloggandet har givit mig krafterna tillbaka! 

Av Winner Horse - 9 december 2008 18:44

Jag har bloggat om det förut- att jag inte förstår det här med miljöfrågorna. Att Al Gore blivit kung i riket "Total förvirring" med huvudstaden "motstridiga budskap".  Att man inte vet hur man ska bete sig liksom , för att göra rätt.


Så har jag tänkt på det här, på senaste tiden: det blev väldans tyst på miljönissarna nu. Alla dom som skrek - konsumera mindre, jorden dööör. En shoppingfri dag etc. Tyst som i graven....Upp sticker istället en och annan ekonomie doktor, typ Fölster, och säger: nu ni, svenska folket, måste vi

k o n s u m e r a oss ur denna kris!



Av Winner Horse - 9 december 2008 13:06

Jag känner mig otillräcklig. Som mamma. Speciellt efter det att denna lilla önskelista inför jul låg på köksbordet:


  • Den och den skivan med den artisten, så långt OK.
  • Det klädesplagget från den affären, också OK.
  • Det sminket helst därifrån, OK jag hänger med.
  • En pojkvän
  • Ett spännande liv
  • En rosa helikopter med egen pilot.

Jag Känner mig otillräcklig som sagt.

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards