Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Winner Horse - 26 januari 2009 13:16

Den här veckan är det ÄTBART som gäller.

Den godaste fisk jag någonsin ätit. Fiskad med spö, djuphavsfiske, filead av en kolsvart skeppare, tilllagad av mig och min man.


En annan variant av fisk. mättade ett helt sällskap på 19 personer i VästIndien.



Och till efterrätt - en nostalgisk glasskarta från GB, kommer ni ihåg när man kunde köpa Igloo apelsin och dela på?


Inte mätt ännu? fler munsbitar hittar du på Fototriss.

Av Winner Horse - 26 januari 2009 09:02


I morse iden allmänna villervallan så hände något som gjorde att vi kom för sent. Jag skrattar när jag skriver det här.

Yngsta dottern har nästan afrokrull, det är i alla fall så himla lockigt som det kan bli, därför kort frisyr, hon är dessutom håröm. I morse när bara tand och hårborstning återstod skriker hon efter min hjälp. Jag kommer in i badrummet där ungen sitter med en borste igentvinnad i luggen. Verkligen hårt igentvinnad.

Men vad har du gjort?

Jag skulle kolla om det blev lockigt! Min kompis gör så. ( Kompisen hon refererar till har det spikrakaste hår man kan tänka sig).


Vi var tre personer på att försöka få ut borsten. Hade det inte varit att den satt i luggen hade vi klippt bort den, men inte så kul med sned lugg. Annars hade det nog inte synts.


Vi lyckades till slut. Lirkar du ditåt så drar vi lite här, kolla, jag fick bort säkert 10 strån. är du beredd, Ok nu kommer det loss lite här borta. Varvat med aj, aj aj.


Undrar vad vår nattlige gäst tänkte?!


Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards