Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Fototriss

Av Winner Horse - 26 januari 2009 13:16

Den här veckan är det ÄTBART som gäller.

Den godaste fisk jag någonsin ätit. Fiskad med spö, djuphavsfiske, filead av en kolsvart skeppare, tilllagad av mig och min man.


En annan variant av fisk. mättade ett helt sällskap på 19 personer i VästIndien.



Och till efterrätt - en nostalgisk glasskarta från GB, kommer ni ihåg när man kunde köpa Igloo apelsin och dela på?


Inte mätt ännu? fler munsbitar hittar du på Fototriss.

 
 
Baronessan

Baronessan

26 januari 2009 16:03

Glassen var onekligen mer glass förr. Nu är det mest choklad och godis. Slår ändå ett slag för fisken. Gott, gott! Den där översta firren kan inte ha varit någon liten stackare.

http://viskning.blogspot.com

 
nilla

nilla

26 januari 2009 16:24

OMG!
Det var en nostalgitripp utan like!
Givetvis minns jag iglons delbarhet...*nostalgisk*

http://nillaja

 
Milla

Milla

26 januari 2009 21:42

Fiskbilderna såg smarriga ut! Milla

http://marianova.com/users/milla68/photoalbum/veck

 
Synne.

Synne.

26 januari 2009 22:36

Såg gott det ser ut....
Fisk är så gott att äta. Men jag förstår de som är rädda för att svälja fiskben.
Den bild jag gillar bäst är nog ialla fall den där gb glasskartan....
Det är nostalig och tänk, en igloo med apelsinsmak.....

Kram Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Nadja-tokiga familjen

Nadja-tokiga familjen

27 januari 2009 08:34

Iglo cola- mumsigt svalkande för två små fnittrande flickor

http://tokiga-familjen.blogspot.com

 
trivago

trivago

27 januari 2009 10:46

Oj, här var det nostalgi på hög nivå, va sugen jag blev på glass som inte finns längre!

http://varldenenligttrivago.blogspot.com

 
En Autografsamlares Värld

En Autografsamlares Värld

27 januari 2009 22:05

Men oj hur gammal är den där glasskartan? Känns som en hel del år. Även om man inte kände igen så många glassar kändes det allt nostalgiskt =)

http://filmtvmusikautografer.blogg.se/2009/january

 
susanne

susanne

28 januari 2009 09:45

guuud så god fisk kan nästan känna smaken..mmmmmmmm
GB glass ja vilken nostalgi :)

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Winner Horse - 14 september 2012 11:45

Hej bloggen och dess tappra läsare!   Idag gör jag ett upplägg i dagboksformat. Men jag pratar inte om idag utan om en annan dag. Jag skulle till ett sjukhus för att hämta ut en apparat för att mäta blodtrycket under 24 timmar. Tänkte mig väl e...

Av Winner Horse - 4 september 2012 14:48

Jag måste bara berätta om vår tur till Island. Sedan vi träffades 1989 har vi pratat om Island min käre make och jag. Ibland har vi kikat på resor , men det har fallit på priset. Men detta får väl gå under devisen Plötsligt händer det, nämligen ...

Av Winner Horse - 3 september 2012 15:25

Efter en lång bortavaro är jag nu närvarande. Känns bra.   Byte av jobb. Insikt om att jag faktiskt är en trygghetstörstande människa, ett vanedjur, tillika mer som lille skutt än Tiger. Sen har jag sysslat med att acceptera Lille Skutt i mig. ...

Av Winner Horse - 7 maj 2012 21:21

Härförleden var jag på möte. Fyra personer från ett företag hade bjudit in mig för att förklara en undersökning. Det flöt på fint. Fyra kvinnor och en man. Men efter en timme kände jag mig vred. Efter ytterligare tio minuter insåg jag att om jag inte...

Av Winner Horse - 16 april 2012 15:01

Detta är en alldeles sann histora. Plats och människor är avidentifierade med hänsyn till deras integritet och självaktning.   En kvinna ska ha lönesamtal med chefen. För ett antal år sedan. Chefen är pensionsmässig, sjuklig, auktoritär och snål....

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards