Alla inlägg den 27 september 2008

Av Winner Horse - 27 september 2008 21:21

Jag har funderat kring en del grejer;

  • Vi har fått nya Gudar i Sverige. Vi går inte till kyrkan längre utan tillber de nya gudarna Poggenpohl, Bauhaus och IKEA.  Jag vill inte gå så långt som att vi tillber Timell och Ernst - men något (sken)heligt är det över dem! Visa mig ditt hem och jag vet vem du är eller snarare vem du vill vara.

  • Är det då så himla konstigt att vi svenskar engagerar oss så mycket för våra hem? Vi vistas ju i dem! Hela tiden! Det regnar, snöar och blåser och vi stänger in oss, på sin höjd flyttar vi ut näsan i den stickiga solen i en dryg månad och sen vips in igen.  Tänker på mina vänner i VästIndien, som mer eller mindre bor i ett skjul. Men med vardagsrummet och köket utomhus spelar det inte så stor roll.

  • Det är synd om oss svenskar. Varje gång regnet, rusket och vinden och snön kommer på tal säger vi: Det är så skööönt med årstider.  Eller- men jag älskar att tända en brasa eller det är så mysigt med värmeljus.

  •  Fuck it! Jag hoppas att Gore har lite rätt och att vi får ett varmare och varmare klimat här uppe ( hur kunde någon komma på idén att bosätta sig här på dessa breddgrader från början???!!). Jag vill ha mitt vardagsrum utomhus! 

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards