Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Fullt ös!

Av Winner Horse - 16 augusti 2009 21:55

Det rör på sig här hemma. Ordentligt.


Jag är inne i en  fas i livet - en röj i röran - fas. Jag kastar och säljer och sorterar och fastnar i gamla minnen. Har gått omkring och burit på så mycket skit nu, genom så många flyttar, att det känns bra nu.


Hej då morgonrocken med det stora hålet.

Adjö  kofferten som jag hittade på Fridhemsgatan på väg hem efter en blöt kväll på krogen!


Och farväl alla kläder, som förvisso mellanlandar på Tradera, som faktiskt inbringar en del pengar.


Vi får såna här röj perioder ibland, min man och jag, oftare händer det min man. Men vi är inte så bra på att fylla på. Det ekar här hemma nu, tur att vi har vår fina maskroslampa. Och värmeljus.


Du, sa min man, på knastrig linje mellan hemmet och Gotland, jag har gjort mig av med en massa saker här hemma, bara så du vet.

En släkting har köpt ett stort hus men hade problem med möblemanget, harunåt till övers frågade han min man. 

Jajamensan, så när jag kom hem hade chiffonjen och den vackra gamla kökssoffan flyttat.


Mina väninnor är häpna, en frågade; slog du ihjäl han?  En annan Ska ni separera?

Men det känns helt OK, vi var liksom färdiga med varandra. Bra att någon tog första steget svarade jag och syftade framför allt på pinnsoffan, chiiffonjen och jag har aldrig gillat varandra, vi kom på kant med varandra för länge sen.



Tjingeling ing ing ing - det ekar!


 
 
susanne

susanne

17 augusti 2009 06:42

ÅHH kom genast hit och röj.. ge mig utbildning i ge fan i att fylla på,,,
jag har 6 olika byråer /chiffoneer...! 4 gamla träsoffor..osv osv..hade 6 soffor...lyckat få bort 2...... OMÖJLIG ÄR JAG!

baaaaaaa.. vad imponerad jag blir!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Synne

Synne

18 augusti 2009 06:09

Godmorgon på dig.
Grattis till rökslutet. Det är kanon det.
Inte bara har du blivit av med allt du skrev då, men vad pengar du sparat på att inte röka!
Jag skulle vilja spara så mycket pengar med. Me för att göra det, måste jag ju börja röka, INNAN jag kan sluta röka och spara pengar....Eller hur var det nu...

På tal om väder...
Du har väl hört Robert Brobergs Väderleksrapport?

Ja, det där med att bli äldre stämmer. Man vågar och gör det faktiskt med. Erkänner att man är rädd vissa saker alltså....
Jag är så höjdrädd, men det har jag inte vågat erkänna förren nu...

Blir nästan lite avis på dina diskutsjoner hemma med avkommorna. Här bor ju bara jag och gubben. Vi har inte sådana diskusjoner direkt. Mer av annan art liksom.
Jag får väl gå upp och tjöta lite med grannbarnen. Den äldsta började skolan igår så där finns väl förutsättningarna för att det ska kunna bli lite diskusjon mellan varven.

Annars är allt bra.
Sol? Njaä...
Regn? JA!
Temp? 9 plus.
Vind? Från alla håll.
Men annars är det bra.
Sköt om dig.
Kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Synne

Synne

18 augusti 2009 06:13

Glömde ju städfasen här i livet....
Jodå, här tömmer vi efterhand med. Ska iväg med ett lass idag.
Tradera finns inte här, inte blocket heller.
Men vi har finn.no det är ett kul ställe.

Ska sätta in annons där nu.Jag söker en ny nacke!
Min är enligt MR röntgen inte mycket att ha längre. Så därför har jag huvudvärk, illamående och känner mig allmänt nere.
Tror du man kan byta nacke?
Kramen igen.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

18 augusti 2009 11:31

Jag läser en bok då och då som heter "Rensa i röran med feng shui". Enligt den är det sätt ni har det mest framgångsrika som finns. Man kommer vidare i livet utan all barlast man samlar. Vill bli som ni.
SKA bli som ni innan jag sjunker.

 
Sussi

Sussi

18 augusti 2009 20:35

Gud så skönt att få rensat!!

Vi har ett helt garage (bilen står utanför) med grejer som man inte ens vet vart man ska börja..
Nästan bäst att slänga allt istället hihi

Ha det så bra

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Winner Horse - 14 september 2012 11:45

Hej bloggen och dess tappra läsare!   Idag gör jag ett upplägg i dagboksformat. Men jag pratar inte om idag utan om en annan dag. Jag skulle till ett sjukhus för att hämta ut en apparat för att mäta blodtrycket under 24 timmar. Tänkte mig väl e...

Av Winner Horse - 4 september 2012 14:48

Jag måste bara berätta om vår tur till Island. Sedan vi träffades 1989 har vi pratat om Island min käre make och jag. Ibland har vi kikat på resor , men det har fallit på priset. Men detta får väl gå under devisen Plötsligt händer det, nämligen ...

Av Winner Horse - 3 september 2012 15:25

Efter en lång bortavaro är jag nu närvarande. Känns bra.   Byte av jobb. Insikt om att jag faktiskt är en trygghetstörstande människa, ett vanedjur, tillika mer som lille skutt än Tiger. Sen har jag sysslat med att acceptera Lille Skutt i mig. ...

Av Winner Horse - 7 maj 2012 21:21

Härförleden var jag på möte. Fyra personer från ett företag hade bjudit in mig för att förklara en undersökning. Det flöt på fint. Fyra kvinnor och en man. Men efter en timme kände jag mig vred. Efter ytterligare tio minuter insåg jag att om jag inte...

Av Winner Horse - 16 april 2012 15:01

Detta är en alldeles sann histora. Plats och människor är avidentifierade med hänsyn till deras integritet och självaktning.   En kvinna ska ha lönesamtal med chefen. För ett antal år sedan. Chefen är pensionsmässig, sjuklig, auktoritär och snål....

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards