Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Winner Horse - 10 augusti 2011 22:57

jag har efter 30 års glasögonbärande bestämt mig för att operera ögonen. Inte för att jag är särdeles ful i brillor. Nej för att slippa imma, vill simma och åka skidor utan brillor. Thats it.


Men så är jag nervös inför själva ingreppet.


Och för att jag är lite nervös och eftersom min man känner mig mycket väl ringde jag honom häromdagen, för att söka stöd.


Jag sa: Tänk om dom bara spelar Stewie Wonder i väntrummet och om de istället för de där blåa tofflorna har vita käppar på rad!


Min man: jag måste jobba nu.


Jag igen, nu väldigt ynklig: Om. jag säger OM, då struntar jag i operationen!


Då hade han redan lagt på. 

Av Winner Horse - 10 augusti 2011 20:56

En helt fantastisk semesterdag är till ända. 


1. Vaknar

2. Somnar om

3. Vaknar, nu med ett illtjut, doktorn dottern doktorn dottern.

4. Framför hela ekipaget och hinner i tid, bilen dottern och jag sladdar in. Fel tid, ni ska vara här vid tvååååå!

5. Besöker gateu, handlar på gateau eller hur fan det stavas. smaskens bakverk, två finfina limpor med hem.

6. Äter frukost och blir så glad äöver det bröd jag köpt att jag proppar i mig en massa bröd.

7. Får putmage. ännu värre. Klappar mig på magen och kollar på mina gympadojjor.

8. Fan vad jag borde. Put putmagjävel! femte månaden eller? Livet är orättvist.

9. Suck och stön och regn och rusk. städar toaletten. Skiter i lunchen, straffar mig för den där jävla putmagen. Prassel, lite smågodis sedan helgen check. För mycket kaffe check. Och nu hallucinerar jag - ser magrutor på alla, till och med på katten som svansar förbi.

10. Jag är en dålig människa med en enormt stor mage. 

11. Är jag verkligen en människa eller kanske ett hängbuksvin? 

12. Nöff för helskotta, jädra gateau!


Av Winner Horse - 10 augusti 2011 15:59



Så till min kritiska analys för idag. Alla dessa reportage som florerar i media, Nisse gick från X till att bli bonde, Karin tröttnade på X och öppnade bageri.

Downshifta handlar om att hitta sig själv, välja bort storstan för vischan, ytan för innehållet och materialismen för sinnlighet. Okej. Fint som snus det där. Modigt och vågat och man borde och kanske....heja dem! Tänkt på att det ALDRIG är en undersköterska eller en bilmek som downshiftar. Kontentan av det hela blir att du måste vafra upshifted för att kunna downshifta. Dagens ordspråk blir således:  

För dem med deg finns alltid möjlighet att downshifta och öppna bageri!

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards