Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Låååång ledigt

Av Winner Horse - 7 juni 2011 20:56

Kändes som om denna ledighet var mkt behövd, mycket varm och faktiskt mycket innehållsrik och lugn. 

Det vattnades, både med nya slangen och i munnen.  Åt egna paprikor och närstuderade det där rangliga som sägs bli gurkor i växthuset. Ska visst få till en melon också om det vill sig.


Ledigheten kröntes ju av svenska flaggans dag, bet bekvämligheten i svansen och sa hej då till gurkusling och make i nämnd ordning.


Åkte till Skansen! jag är som en magnet mot de där härliga husen som nu stod öppna med en livs levande guide som skulle kunna berätta allt och lite till. Men sällskapet ville liksom annorlunda. Mest ville det vilda djur och sockervadd.


En bildkavalkad:

 

Här var det nog inte så himla fett på sin tid.

   

Om trappsteg kunde tala ( helst innan Skansens tid)

 

Tala är silver- tiga är guld.

 

Just det - Sveriges nationaldag! Svenskare än svenskt.

 
 
Myntapynta

Myntapynta

8 juni 2011 20:24

...om vi nu ska fortsätta att "trada" om säkerhetskoder, så fick jag just nu en som lät "cseg" - är jag c-seg? Hur är man då oom man skulle vara a-seg? Innebär a-seg liksom det ALLRA segaste? Man brukar ju "anklaga" skåningar för att vara dryga; kan man säga att dryg är en sorts synonym till seg? Att vi skåningar är seeega??? Alltså sådär lååångsamt seeega??? Isåfall är jag ju en riktigt PIGG och ALERT skåning, eftersom jag bara är c-seg!!?? Nog om detta. Fan vad tråkig man kan va´.
Uuuunderbara bilder från Skansen! Tänk - där har jag faktiskt aldrig varit! Jag har besökt Sthlm ett flertal gånger, men aldrig lyckats ta mig in på Skansen. Lider kanske av allsångsfobi? :)
Är de där husen på bilderna landskapsspecifika? Vilket landskap isåfall? Vet du det? Älskar hur falu rödfärgen liksom suuugits upp av träet och blivit sådär charmerande matt & vacker!!!
Och gräset på taket!!! TÄNK - jag hade kunnat ha hönsen där, om det vore mitt!!!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

Winner Horse

8 juni 2011 22:41

Nämen! En till kan jag inte låta bli att tänka och skriva. Jag roar mig med att försöka få ihop långa meningar där varje bokstav ska bli början på ett ord. PDV till exempel. alltså jag pratar nummerplåtar. Jätte jätte kul och förbannat nördigt.

Hoppas vi kan vara vänner ändå:)

 
Ingen bild

Myntapynta

8 juni 2011 23:11

PDV:
- Pratar Dålig Vardagssvenska
- På Denna Väg
- tänker "pth" & "ptv", men vill inte sabba din blogg med obsceniteter.... :)
- Pimpa Din Vardag

---

Winner Horse

9 juni 2011 09:05

Men där satt den ju - Pynta Din Vardag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Winner Horse - 14 september 2012 11:45

Hej bloggen och dess tappra läsare!   Idag gör jag ett upplägg i dagboksformat. Men jag pratar inte om idag utan om en annan dag. Jag skulle till ett sjukhus för att hämta ut en apparat för att mäta blodtrycket under 24 timmar. Tänkte mig väl e...

Av Winner Horse - 4 september 2012 14:48

Jag måste bara berätta om vår tur till Island. Sedan vi träffades 1989 har vi pratat om Island min käre make och jag. Ibland har vi kikat på resor , men det har fallit på priset. Men detta får väl gå under devisen Plötsligt händer det, nämligen ...

Av Winner Horse - 3 september 2012 15:25

Efter en lång bortavaro är jag nu närvarande. Känns bra.   Byte av jobb. Insikt om att jag faktiskt är en trygghetstörstande människa, ett vanedjur, tillika mer som lille skutt än Tiger. Sen har jag sysslat med att acceptera Lille Skutt i mig. ...

Av Winner Horse - 7 maj 2012 21:21

Härförleden var jag på möte. Fyra personer från ett företag hade bjudit in mig för att förklara en undersökning. Det flöt på fint. Fyra kvinnor och en man. Men efter en timme kände jag mig vred. Efter ytterligare tio minuter insåg jag att om jag inte...

Av Winner Horse - 16 april 2012 15:01

Detta är en alldeles sann histora. Plats och människor är avidentifierade med hänsyn till deras integritet och självaktning.   En kvinna ska ha lönesamtal med chefen. För ett antal år sedan. Chefen är pensionsmässig, sjuklig, auktoritär och snål....

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards