Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Basilikadjävulen

Av Winner Horse - 16 maj 2010 21:58

Ystert skuttade jag ur bilen, vi var i småland över långhelgen. det var ruggigt kallt, men varmt ändå, nä, det var lite åt fel håll för här hemmavid var det ju liksom värmbölja. men kärt återseende av stugan var det i alla fall.

 

Murklorna har kommit, hela tjocka släkten kollade på mig och berättade att här nere är murklorna så här stora( enorma) och delade frikostigt med sig av sina ställen till mig.

 

Ingen bil, jag fick muta maken att köra mig till det ena kalhygget efter det andra. Han för dålig karma med sig kan jag lova. Hittade inte en jädra murkla på alla de kalhyggen vi ( jag)trampade  runt på. Maken höll sig vid bilen typ.

 

När man sen  kommer hem till soldränkt asfalt, blommande tulpaner, rinnande vatten och ihopsnickrat växthus blir man glad. Jag skulle dagen till ära föriktigt och med varsam hand peta ned mikroskopiska frön i därför avsedd behållare med jord. Det skulle bli basilika.

Så långt bra. Finmekaniken funkade hyfsat den här gången. Klart. Men när behållaren skulle transporteras de ynka stegen till växthuset så snubblade jag o allt hamnade utanför dörren. Metodisk och varsamt tillbaka med allt igen. Skvätt - tippade ut igen. Nu ligger allt i soptunnan. Basilika är övervärderat, det finns torkad och jag ger upp!

 

 

 
 
susanne

susanne

17 maj 2010 06:43

eller så köper du färdig odlade små plantor :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Synnöve

Synnöve

17 maj 2010 07:39

Inga murklor? Synd, men kanske bra ändå. Jag vågar inte äta dom. För visst är de ganska giftiga?

Så nu kommer det växa basilika i din soptunna...Varför strödde du inte bara ut jord och allt nere vid rabarbern? Då har du ju kunnat plocka basilika när du hämtade rabarber, fniss.
Eller i rabatten. Fröna har tagit sig ändå serru...

Nu ska jag ordna oss här hemma. Vi ska ner till samhället. Fira med flaggor och sång. Det är fest idag.
Tyvärr är inte vädret på vår sida. regn, 10 plus. Men det finns paraply haha.
Kramen.

http://nabolandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Winner Horse - 14 september 2012 11:45

Hej bloggen och dess tappra läsare!   Idag gör jag ett upplägg i dagboksformat. Men jag pratar inte om idag utan om en annan dag. Jag skulle till ett sjukhus för att hämta ut en apparat för att mäta blodtrycket under 24 timmar. Tänkte mig väl e...

Av Winner Horse - 4 september 2012 14:48

Jag måste bara berätta om vår tur till Island. Sedan vi träffades 1989 har vi pratat om Island min käre make och jag. Ibland har vi kikat på resor , men det har fallit på priset. Men detta får väl gå under devisen Plötsligt händer det, nämligen ...

Av Winner Horse - 3 september 2012 15:25

Efter en lång bortavaro är jag nu närvarande. Känns bra.   Byte av jobb. Insikt om att jag faktiskt är en trygghetstörstande människa, ett vanedjur, tillika mer som lille skutt än Tiger. Sen har jag sysslat med att acceptera Lille Skutt i mig. ...

Av Winner Horse - 7 maj 2012 21:21

Härförleden var jag på möte. Fyra personer från ett företag hade bjudit in mig för att förklara en undersökning. Det flöt på fint. Fyra kvinnor och en man. Men efter en timme kände jag mig vred. Efter ytterligare tio minuter insåg jag att om jag inte...

Av Winner Horse - 16 april 2012 15:01

Detta är en alldeles sann histora. Plats och människor är avidentifierade med hänsyn till deras integritet och självaktning.   En kvinna ska ha lönesamtal med chefen. För ett antal år sedan. Chefen är pensionsmässig, sjuklig, auktoritär och snål....

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards