Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Ibland liksom hejdar .....

Av Winner Horse - 3 juni 2009 22:35

man sig, något roligt, sekundsnabbt fladdrar förbi. Efteråt fattar man hur attans kul det är/ eller var.


Ikväll. Barnen har övat och övat och nu ska det äntligen ske. uppvisning. Samling klockan fem... uppvisning... matsäck efteråt. Men vänta nu, klockan fem, 5, 17:00, då har jag ju knappt packat ihop. Och sen matsäck på det, jävlarsjävlar och nu svor jag! Inga mammapoäng alls.


För så brukar det vara. Jag sladdar in med ungen i handen, pappan på vift, brorsan på vift, dottern försenad,  mobilen ringer, glömt kortet på Statoil där jag just inhandlat min och dottern och övriga försvunna familjemedlemmars matsäck! och såhar kaffekoppsjäveln med innehåll runnit ut.. eller nåt sånt!


Runt mig sitter det lite olika, en Kerstin, mammaledig, en Tessan, hemmafru, en Babban och Bittan och Halleduttan  med matsäck och hembakat och knypplat och strösslat och herre guuud hur har dom tid?


MEN INTE DEN HÄR GÅNGEN!

Jag gjorde ciabattabröd, hembakat sen tidigare, supergod fyllning ( med stekt ägg, jo sant, på båda sidor stekt) och kaffe och festis och ballerina. Bredvid mig satt min följeslagare, hon som sladdar in samtidigt, som också glömmer kortet på Statoil ibland. Tittar, blinkar och jag säger pssst - Kolla! Och hon ser helt förvånad ut. och jag säger viskande; kompledigt, jag tog komp efter lunch!


Det hejdlöst roliga är faktiskt att det är alldeles alldeles sant!

 
 
susanne

susanne

4 juni 2009 07:44

skrattade fast man ska inte skratta.. man vill inte vara den där mamman som sladdar in sista sekund! man vill vara den där knyplande strössel mamman..
men likt du så innan jag tog time out i 6 år så .... glömde jag mitt bank kort sladdade in med glömd mat säck,,,
men det är skönt när man som du nu gjorde den revanch :)
måste du vara nöjd nu då :)?

http://supermamman.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

4 juni 2009 16:59

Mer kompledigt åt folket!
Because we're worth it.

http://nillalivet.blogspot.com

 
Baronessan

Baronessan

4 juni 2009 17:00

Känner igen det där, men nu har jag sladdat färdigt. Men alltså... klockan 5! Det var ju en ganska dum tid, eller?
Apropå grodan som jag hade på min blogg. Den där med ljus mellan benen (!). Den inköptes i Uppsala på Draget. Tror att affären heter Fabiola. Finns säkert på andra "pyssel"-affärer också.

http://viskning.blogspot.com

 
Synne

Synne

4 juni 2009 20:28

Sånt där har jag inte någon erfarenhet av. Har inga barn vettu. Men jag kan inte låta bli att skratta när jag läser det du skriver.
Hoppas det blev en fin uppvisning iallafall.
Nu ska jag kosa mig med te och macka tillsammasn med gubben.
Ha det gott min vän.
Kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.comt

 
Ingen bild

winnerhorse

4 juni 2009 22:33

Hej alla goa läsare med tillhörande kommentarer!
det blev en fin uppvisning.
Jag kände det på mig, när jag skrev inlägget, att det skulle vara flera som kände igen sig.
Och på nåt sätt, vissa människor sladdar jämt, oavsett hur lite eller mycket de arbetar.
´Jag sladdar jämt, men det kan vara de som åker långsamt och rakt som åker ned i diket!

 
Annika

Annika

5 juni 2009 08:54

*skrattar gott*
Jag har intentionen, jag har verkligen det, att vara den där superduktiga mamman som bakar själv mm mm.
Men snarare är det väl så att jag skickar med sonen en paprika som frukt och säger att det blir minsann lika bra.
Det blev det inte, han tycker inte om paprika. :-)
Jag har klart och tydligt för många barn att hålla ordning på. ;-)

http://acka.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

6 juni 2009 09:41

Gött!! Kul att briljera ibland, sen behöver ju inte omgivningen få veta omständigheterna runtomkring.. ;)

Kram!! Ha en bra nationaldag!

http://pantarholmskajen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Winner Horse - 14 september 2012 11:45

Hej bloggen och dess tappra läsare!   Idag gör jag ett upplägg i dagboksformat. Men jag pratar inte om idag utan om en annan dag. Jag skulle till ett sjukhus för att hämta ut en apparat för att mäta blodtrycket under 24 timmar. Tänkte mig väl e...

Av Winner Horse - 4 september 2012 14:48

Jag måste bara berätta om vår tur till Island. Sedan vi träffades 1989 har vi pratat om Island min käre make och jag. Ibland har vi kikat på resor , men det har fallit på priset. Men detta får väl gå under devisen Plötsligt händer det, nämligen ...

Av Winner Horse - 3 september 2012 15:25

Efter en lång bortavaro är jag nu närvarande. Känns bra.   Byte av jobb. Insikt om att jag faktiskt är en trygghetstörstande människa, ett vanedjur, tillika mer som lille skutt än Tiger. Sen har jag sysslat med att acceptera Lille Skutt i mig. ...

Av Winner Horse - 7 maj 2012 21:21

Härförleden var jag på möte. Fyra personer från ett företag hade bjudit in mig för att förklara en undersökning. Det flöt på fint. Fyra kvinnor och en man. Men efter en timme kände jag mig vred. Efter ytterligare tio minuter insåg jag att om jag inte...

Av Winner Horse - 16 april 2012 15:01

Detta är en alldeles sann histora. Plats och människor är avidentifierade med hänsyn till deras integritet och självaktning.   En kvinna ska ha lönesamtal med chefen. För ett antal år sedan. Chefen är pensionsmässig, sjuklig, auktoritär och snål....

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards