Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Winner Horse - 12 juni 2009 21:58

Tänkt på en sak. Vad olika de egna sfärerna är. Bättre ord med sfär en med integritet.

Jag har svårt för att folk ska komma för nära inpå mig rent fysiskt. Armen rakt ut på båda, kanske lite närmare - där är det bra, skaka- tass- avstånd, tillika samtalsavstånd.


En kollega för länge sen hade en enormt liten sfär runt sig själv med den påföljd att hon pratade med människor på tre centimeters avstånd. Fruktansvärt. Jag kunde inte koncentrera mig på något annat, förundras:- varför kommer hon så nära? Känner hon inte ?


Jag blev så trängd, vi krockade så pass att jag till slut skrek, med kontrollerad röst- du måste backa. Det gjorde hon på tre röda, inga som helst problem.


Jag sa till och med till henne att det räcker med att du står i dörrhålet till mitt kontor, jag vid mitt bord, drygt två meter, perfekt avstånd!


Undrar vad det beror på, att det är så olika?


Har ni någon teori?

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards