Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Winner Horse - 1 juli 2008 23:04


Mycket här i livet handlar om förväntningar och illusioner, visioner och besvikelser. Nu låter jag bitter och sur men jag är faktiskt både glad och optimistisk så det så. Ok, vi bildar oss en uppfattning om vad vi tror ska ske, det sker inte, vi blir besvikna, konflikten hänger i luften. Så är det. Jag tror att de flesta konflikter, smågnabbet handlar om att två personer har förväntat sig lite olika saker. I det tysta. Vad en mysig hemmakväll  betyder för den ena, behöver inte stämma överens med vad den andra förväntar sig.

 Jag har gjort en lista på filmer vars upphovmän borde kunna bli stämda, om inte annat så för falsk marknadsföring och bidragande till felaktiga förväntningar.


Fanny och Alexanders julafton, blä


Detta eviga bakande  i alla filmer har gjort att åminstone jag försöker baka när jag har dåligt samvete för något, nynnar jag dessutom  är det riktigt jävla illa.  Lotta på bråkmakargatan bakar med sin nynnande mamma och med tant Berg och ingen gång tvingar de henne att gå till Statoil och köpa ägg! Vi har aldrig alla grejer som behövs. Barnen håller ut i en minut och jag i fem sen inser vi att vi aldrig borde ha satt igång projektet utan nöjt oss med att läsa boken och köpt bullar på Statoil.


Saltkråkan. Där leker alla och badar, solen skiner alltid! Regnet kan stå som spön i backen, orken kan tryta och osämjan frodas av allt för mycket inomhustillvaro, blä.  Bra affärside dock, många har nog fått sitt skärgårdshus uthyrt till människor som tittat på Saltkråkan.


Änglagård. bara för att jag efter att ha sett ettan inte kunde komma över att Rickard Wolff är bög. Det har börjat sjunka in nu.


Bullerbyn, Emil och Madicken. Alla bor i fantastiska hus, syrenerna står i konstant blom, saften är kall och inne är det mycket charmigt.

Stackars alla dem som köpt hus eller sommarstuga med dessa bilder på näthinnan. Va- men vaddå - lägga om taket? Vaddå mögel i badrummet, va, måste de jävla träden beskäras och var är saften? 


Lars Norén får en stjärna i boken. Ingen falsk marknadsföring där inte!


Tack för alla goa kommentarer!



Av Winner Horse - 1 juli 2008 10:37



Jag är hemskt rädd för åska. När vi bodde i Australien slog blixten ned i en basketkorg i grannens hus. Blixten studsade mellan marken och korgen, verkade fastna. Jag stod inomhus och tittade ut, var tvungen att hålla god min inför barnen. Huset blev svart och regnet öste ned. Usch. Åska är farligt!


Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards