Direktlänk till inlägg 25 november 2008

SNÖ

Av Winner Horse - 25 november 2008 13:38

Igår var det svårt  att ta sig hem. Bussarna slutade gå. För att det var snö och halt!!


Vi bor i Sverige

I Sverige finns det snö

Vi svenskar är ofta ett lydigt folk.

Om radiohallåan på morgonen säger till oss att vi helst ska lämna bilen hemma  - för att det kommer att bli kaos i trafiken.

Då gör vi det!

Och litar på att någon har tänkt på konsekvenserna av att folk ställer bilen hemma- många vill åka buss.

men så långt tänkte visst ingen igår.


Skrattretande så här efteråt, men inte ett dugg kul igår!


 
 
Ingela

Ingela

25 november 2008 15:36

Det mest komiska tycker jag är att de som plogar inte alls är beredda på snön trots att den kommer varje år...
Det blir alltid samma "hoppsan - titta det snöar"

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

25 november 2008 21:54

Skrattretande är också att vi är ett land som ligger väldigt nära den norra polcirkeln... Hm... Snö! Kaos! Stoppa allt!
: )

http://agneta.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

25 november 2008 23:34

Ironiskt tycker jag som norrlänning varför blir det kaos??? det kommer varje år!! minst en gång!! när jag bodde i GBG blev jag på mind att leva i detta kaos.. landvetter lyfte inga plan för att det kom 1 cm snö.. i Kiruna lyfter planen var dag under vintern..
folk låg ständigt i diket?? osv.. det värsta var nog att maskinparken för snö kaos stog i uppsala??? detta var nådens år 1990-1999.. verkar inte som mycket hänt.... förstår om det blir kaos vem är det som ska tänka??

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Synne

Synne

26 november 2008 07:08

Va, snöar det i norden? Det hade jag inte en aning om......
Vadå vinterdäck, kan det bli halt ute? Nähä....
Ja du, man kan fundera på hur en del tänker....
Hoppas ialla fall att du kom hem ordentligt.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

winnerhorse

26 november 2008 08:08

Visst är det både ironiskt och patetiskt! man kan ju skratta åt det om man vill. Det är samma tradition här nere som mellandagsrean börjar li. Ändå blir man förvånad.
jag blev irriterad denna gång, eftersom dom först uppmanar en att ställa bilen och sen ställs alla bussar in. Man är som en skock får.

Nu börjar det tina bort, så att det blir lite ordnng igen, jag menar det är ju bara november:)

 
Ingen bild

bagatelltant

26 november 2008 17:29

Jag blev lika överraskad som Vägverket. -Va, kommer det snö i år, igen!? Först fick jag agera ställföreträdande sl-buss och köra skytteltrafik mellan hemmet o respektive gymnasieskola för att hämta hem frusna ungar, sen upptäckte jag att de inte hade några skor! Sonens skor var så trasiga att ett par flippflopps värmt bättre. Han bytte då till gympadojor, då såg jag att det var några blå grejer som satt längst fram på skorna och frågade honom vad det var. Det var stortårna som stack ut genom gigantiska hål. Ut o sladda igen och köpa kängor. Sen visar det sig att dottern klev omkring i tygskor som hon fiffigt lindat silvertejp runt till skydd mot vätan. Ut med bilen igen och nytt skoaffärsbesök. Allt detta medan sl:s bussar stod stilla pga halka och oplogade vägar. Ge mig en plog att montera på bilen säger jag bara, så kan bussarna åka i konvoj bakom mig nästa gång.

 
Mynta

Mynta

26 november 2008 20:02

Ligger snön fortfarande kvar hos er?
Hos oss nere i Skåne rann den bort i regnet och plusgraderna, idag. Snyft. Den var ju så fin, och luften gick liksom mycket lättare att andas in...nu är grådasket, slättvinden (den som kommer rakt vågrät in ifrån sidan, liksom) och duggregnet tillbaka. Inte särskilt upplyftande. Ger noll julstämning. Suck.

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

winnerhorse svarar

26 november 2008 21:47

Ja snön ligger kvar, emn den ser oroväckande hård ut. På väg att krympa ihop och inte vara så där fluffig längre. Sen ska den rinna iväg också- sicket onödigt tilltag när det bara blir smutsigt vatten av det meanr jag.

Bagatelltant - jag ringer dig när det krisar! Hål i skon mår man bara bra av. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Winner Horse - 14 september 2012 11:45

Hej bloggen och dess tappra läsare!   Idag gör jag ett upplägg i dagboksformat. Men jag pratar inte om idag utan om en annan dag. Jag skulle till ett sjukhus för att hämta ut en apparat för att mäta blodtrycket under 24 timmar. Tänkte mig väl e...

Av Winner Horse - 4 september 2012 14:48

Jag måste bara berätta om vår tur till Island. Sedan vi träffades 1989 har vi pratat om Island min käre make och jag. Ibland har vi kikat på resor , men det har fallit på priset. Men detta får väl gå under devisen Plötsligt händer det, nämligen ...

Av Winner Horse - 3 september 2012 15:25

Efter en lång bortavaro är jag nu närvarande. Känns bra.   Byte av jobb. Insikt om att jag faktiskt är en trygghetstörstande människa, ett vanedjur, tillika mer som lille skutt än Tiger. Sen har jag sysslat med att acceptera Lille Skutt i mig. ...

Av Winner Horse - 7 maj 2012 21:21

Härförleden var jag på möte. Fyra personer från ett företag hade bjudit in mig för att förklara en undersökning. Det flöt på fint. Fyra kvinnor och en man. Men efter en timme kände jag mig vred. Efter ytterligare tio minuter insåg jag att om jag inte...

Av Winner Horse - 16 april 2012 15:01

Detta är en alldeles sann histora. Plats och människor är avidentifierade med hänsyn till deras integritet och självaktning.   En kvinna ska ha lönesamtal med chefen. För ett antal år sedan. Chefen är pensionsmässig, sjuklig, auktoritär och snål....

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards