Direktlänk till inlägg 19 april 2008

Min harmoniska morgon

Av Winner Horse - 19 april 2008 00:03



Föreställ er en torktumlare. Det är jag. På morgonen
Mobillarmet ringer, hur fan byter jag signal? Vaknar till en tramslåt och en falsettröst påminner mig om att det är dags att gå upp. Kloink, dagen är igång.


Upp, duscha, knacka på två tonåringars dörrar som fräser till svar. I ett rum luktar det unket. Du måste duscha efter mig! Om vi är två i duschen efter varandra måste vi egentligen gå upp tidigare, den andra slashasen duschade igår, tur för annars spricker tidsschemat.


Kaffe för två, bäst att jag sätter på det innan jag hoppr in i badrummet. Nej! Tonåringen hann före. Det kan ta tid. Knacka igen på den dörr till det rum där det frästes: jag är redan uppe ju, för tio minuter sen.
Tadaaaa, väcker försiktigt den lilla. Mutar med att ikväll ska vi bara softa, du och jag ska umgås. Vi kan måla och spela kinaschack. knorr, hon vaknar och väljer kläder själv.

Väl nere i köket är kaffet slut, det räckte bara till två, jag var tydligen inte inräknad. Jag gillar inte det här brödet, suris nummer ett. Riktat till  mig. 
 Men det brukar du ju göra, vi har ju alltid det här brödet.
Och? Nu smakar det inte bra bara.
Nähä. ( köp ditt eget bröd då!! i mina tankar,; när ska jag veta att du byter smak? jag är väl ingen tankeläsare)

Den lilla och den sura blir alltid osams på morgonen. Den sura:
Sluta stirra på mig! Den lilla: jag tittar bara rakt fram.
Nej du stirrar på mig, jag HATAR när folk stirrar på mig på morgonen.
Den lilla; jaha hata mig då, jag kan lika gärna rymma hemifrån för ingen BRYR sig.

Den ostressade har bråttom. men det märks inte. Istället sitter vi andra vid bordet och undrar, vad gör du egentligen? Knyter skorna. Upp på övervåningen och ned igen. Upp igen och skrammelskrammel. Men nu har du ju bråttom säger den 1,5 år yngre systern till sin bror som i sakta mak lufsar iväg. 

Han är min motsats. Är det gympa idag eller skridskor, och var är i så fall hjälmen eller veckobrevet har vi frukt eller ska den lilla ta med sig några riskakor. Jippi vi har ett äpple. Ratas, jag vill ha vindruvor för det har alltid Re becca Överdragsbyxor det är kallt ute, var är dom. är verkligen alla mössor på fritids? Ok du får låna en av pappas- ( hjälp nu syns det verkligen att hon är ett sladdbarn, stackare, men bara för idag) . MÅSTE ta hem dom 7 mössorna som ligger på fritids!

Borsta tänder, packa väskan, ta undan disken, ge katterna mat, släppa ut katten som vill in igen. ut igen, hjälp den kanske är bajsnödig, bäst att den får gå ut igen. Varför kommer den inte in igen?

Halvvägs till bilen kommer jag på att jag glömt min matlåda. hem igen. Mot bilen. Tonåringen har vaknat till liv och klagar på att hon fryser ihjäl inne i bilen. Själv lyssnar jag bara resignerat medan jag börjar skrapa rutorna utan vantar som jag glömt hemma.

Skjutsar runt till diverse skolor. När den lilla är avsläppt börjar striden om radiokanalerna i bilen. I cant handle heavy rock så tidigt på morgonen.

Måste du vara så tjurig jämt! Smack, dörren går igen och del 1 i mitt excelark är över. Färdas de sista 10 minuterna enam i bilen. Tänker på varma frallor i ugnen, en rykande färsk latte och en morgontidning, lite fågelkvitter också........i mitt nästa liv kanske?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Winner Horse - 14 september 2012 11:45

Hej bloggen och dess tappra läsare!   Idag gör jag ett upplägg i dagboksformat. Men jag pratar inte om idag utan om en annan dag. Jag skulle till ett sjukhus för att hämta ut en apparat för att mäta blodtrycket under 24 timmar. Tänkte mig väl e...

Av Winner Horse - 4 september 2012 14:48

Jag måste bara berätta om vår tur till Island. Sedan vi träffades 1989 har vi pratat om Island min käre make och jag. Ibland har vi kikat på resor , men det har fallit på priset. Men detta får väl gå under devisen Plötsligt händer det, nämligen ...

Av Winner Horse - 3 september 2012 15:25

Efter en lång bortavaro är jag nu närvarande. Känns bra.   Byte av jobb. Insikt om att jag faktiskt är en trygghetstörstande människa, ett vanedjur, tillika mer som lille skutt än Tiger. Sen har jag sysslat med att acceptera Lille Skutt i mig. ...

Av Winner Horse - 7 maj 2012 21:21

Härförleden var jag på möte. Fyra personer från ett företag hade bjudit in mig för att förklara en undersökning. Det flöt på fint. Fyra kvinnor och en man. Men efter en timme kände jag mig vred. Efter ytterligare tio minuter insåg jag att om jag inte...

Av Winner Horse - 16 april 2012 15:01

Detta är en alldeles sann histora. Plats och människor är avidentifierade med hänsyn till deras integritet och självaktning.   En kvinna ska ha lönesamtal med chefen. För ett antal år sedan. Chefen är pensionsmässig, sjuklig, auktoritär och snål....

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards