Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Winner Horse - 10 maj 2009 19:40

Nu börjar ju bloggen likna terapi. Men what the heck! Det börjar bli lite tjurigt nu.

Min man suktar efter en prilla och jag blir ibland hemskt röksugen.

Idag var en dålig dag. Men ändå en bra dag. För i takt med att suget ökar så aktiverar vi oss.

Landet har grävts om och upp, allt är planterat, staketet är nedrivet, huset är dammsuget och garderoben utrensad!


Förra gången jag slutade röka blev jag beroende av blåbär. Jag plockade dem ur frysen direkt när suget satte in. När min man kom hem från jobbet ( jag var hemma då) kunde han av färgen att döma, runt och i min mun, avgöra hur jag hade det. Var det Tvärblått överallt, sade han sitt allra lenaste hej, om ens det.



Av Winner Horse - 10 maj 2009 15:59

Igår var vi i den stora affären och handlade. Ni som följer min blogg vet att jag blir stressad i affärer, och denna var gigantisk. Altså stressen låg och lurade, jag speedade på bland hyllorna så det glödde under fotsulorna. Yngsta dottern gick babblande efter. babbel babbel babbel.


Min make har slutat snusa och jag slutat röka ( 14 dagar idag!). Det går som en dans, tycker jag.


Stannar, lyssnar på babblet, det yngsta säger; men mammma vad skulle du önska dig i så fall?


Det dåliga samvetet slår till, vad har hon frågat egentligen: Hur menar du?


Jo om pappa var snäll igen och snusade igen och slutade vara sur och säga nej, och sa bara ja till allt man ville ha vad skuklle du önska dig?


VA? Herre gud, hon tycker alltså inte att det går som en dans.....


 Jag vill i alla fall ha en studsmatta i så fall, babbla balabla bla blas bla bla bla.  Sa dottern.


Dags för jitterbugg! :)

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards