Alla inlägg den 11 augusti 2008

Av Winner Horse - 11 augusti 2008 22:47


En reflektion jag gjort är den här.

Kossorna fiser och isen smälter. 

Bilen är farlig och glasen ska sorteras.

Du ska äta, vara och köpa ekologiskt.

Ingen kommer med facit.

Al Gore är upphöjd till någon slags Gud i detta virrvarr av motsägelsefulla uppmaningar.

"Alla vill göra något åt miljön men ingen vill ändra sitt liv". Nä men ingen vet ju HUR.


Vet ni;

En liten Helsingforstripp med färjan från Stockholm tur och retur spyr ut lika mycket skit som bilarna gör i Stockholms innerstad.....på ett år.

Blir skeptisk. Läste det i tidningen( jo jo, då måste det ju vara sant eller hur?).


Vissa forskare menar att detta med klimatet och förändringarna är naturligt, allt går i cykler, ingen fara. Andra menar att jorden har feber men att det går att göra något åt det. Det tredje ledet, som man hör mycket av här hemma i Sveriger basunerar ut att det i stort sätt kört om vi inte gör vissa förändringar i vårt livsmönster och beteende. Jag känner mig som en bil som slåss mot en färja. Är det bara vi i Sverige som ska bry oss om miljön? Blir det lite bättre här då och Polen, övriga öststater och Asien får lida i sitt eget lilla hörn?


 Så länge alla dessa "tyckare" och försåsigpåare inte har något konkret att komma med så blir jag skeptisk.

Av Winner Horse - 11 augusti 2008 22:30

Jag älskar förvisso de böljande stränderna kring Skånes kust.

Men, men skärgården lite längre norrut är också ofantligt vacker.


- Kolla mamma, jag kan göra bomben!


Ja, vad duktig du är!



Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards