Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Winner Horse - 19 oktober 2008 21:49

Jag tar fortfarande bilder, men jag kan inte ladda över dem till datorn, behöver en ny skiva. Därför får det bli lite gamla bilder den här gången i min medverkan i fototriss. Temat är skyltar.

Skylten på Briggen Tre Kronor

Plåtskylt, inhandlad i Lübeck i somras, underbar!

Inhandlad på samma ställe, en affär med bara plåskyltar - på alla språk!


Fler bilder på skyltar hittar du här.

Av Winner Horse - 19 oktober 2008 11:46


Jag läste på Baronessans blogg om en fest hon varit på, att hon i vanlig ordning stannade to the bitter end. Sånt gillar jag, det väcker igenkännande hos mig och min man!


När folk ställer till med fest, tänk er, laga mat, och duka fint och städa och planera. Så finns det gäster som direkt efter maten eller närapå tackar för sig och ska gå hem ochknyta sig, slagga, sussa, sova. Detta gör alla (nåja nästan alla) varje natt, kan man inte göra ett undantag från rutinerna en kväll eller så? Då är man faktiskt inte välkommen på fest. För det är ogint, ogeneröst, snålt mot dem som anordnat kalaset. Och dessuton egoistiskt.

( Begravning, anställningsintervju och bröllop är OK - då får man vara gå hem tidigare för det är krävande uppgifter).



Jag hade länge svårt att formulera exakt vad det var som satte igång irritationsnerven hos mig när det gäller alla dessa måttliga människor. Dom som alltid säger, nej tack, nu är det minsann bra ( alkohol) det är en dag i morgon också, nej tack, det är bra, ( tredje portionen mat) jag måste hålla igen lite.


Ofta har dessa människor även ett annat problem, nämligen snipmunnen  ( tro mej, jag har studerat detta länge, från andra sidan kan man säga). Den som på ett mycket subtilt sätt visar dig att den snipmunnade personen framför dig tycker att du borde gå i hans och hennes skola och tacka nej du också, till den tredje fördrinken eller så....


Så kommer den sista lilla kroken på dessa människor. Dom måttliga. Dom som håller sig inom (för dem) givna ramar och tror att dom gör så rätt.

Dom är snåla och förmodligen rädda.


Jag tänker rädda när jag är snäll- rädd för att bjuda på sig själv, rädd för att spilla på duken, prata för mycket och vara bakis dagen efter.

Snåla när jag är elakare- med sig själva!

Presentation


Välkommen hit till Winnerhorse!

Omröstning

Vilken årstid är din favorit?
 Vinter
 Vår
 Sommar
 Höst

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards